Friday 9 October 2015

Poster Bon STG

Poster bon 18-10-15 terkini B

Alhamdulillah syukur kerana SMk berkesempatan membuat banner untuk bon STG di SK SG Isap Kuantan. Walaupun agak mudah untuk melakukannya tetapi bagi SMk ianya amat mencabar kerana sepanjang minggu ini dah 2 kali SMk format PC gara-gara masalah dalam sistem operasi Window 10 sehingga hampir habis semua usaha SMk selama ini.

Walaupun Blog SMk yang lain telah gagal diselamatkan, namun SMk tetap bersyukur sekurang-kurangnya akaun untuk Serama Malaysia ku tetap dapat beroperasi dengan baik. Semoga usaha SMk terus dipermudahkan Allah.

Bagi bon ini, SMk akan membawa lebih kurang 10 atau 11 ekor ayam bagi membanyakkan penyertaan dan support bon anjuran STG ini. Biarlah SMk tidak lekat sebarang nombor pun kali ini namun SMk akan berusaha membawa sebanyak mungkin penyertaan lagipun tempat anjuran adalah disekolah dan pada masa yang sama juga hari tersebut adalah hari terbuka bagi sekolah SK Sg Isap. Oleh itu usaha SMk adalah lebih kepada untuk mempromosi minat dalam berhobi ayam serama.

Insya Allah pada hari tersebut juga SMk akan terlibat dengan Urusetia penganjuran namun SMk akan cuba sebaiknya dalam memelihara kualiti penganjuran bon agar mencapai tahap sekurang-kurangnya taraf bon kecil. Pelapis-pelapis STG juga akan SMk pastikan untuk mengambil bahgian dalam pemberian markah, steward dan juga pendedahan dalam perkiraan markah.

Pastinya pada hari tersebut SMk akan mengambil sebanyak mungkin gambar untuk diabadikan pada masa akan datang sebagai kenangan terindah SMk didalam dunia serama dimana dari “0” hingga di Pahang sekarang ada persatuan dan ahli yang mencapai jumlah hampir 50 orang. Kemuncaknya bagi SMk adalah usaha penganjuran bon.

SMk

No comments: