Wednesday 14 November 2018

Pertandingan Ayam Serama di Asajaya Square


Pada 11 November 2018 yang lepas, SMk telah menghadiri pertandingan ayam serama anjuran Persatuan Kesenian & Kecantikan Ayam Serama Kuching - Sri Aman (PKKASKS) sebagai pengadil dan juga penasihat PKKASKS pada hari tersebut.



Sebelum dimulakan pertandingan ayam serama pada pagi tersebut, khemah pertandingan PKKASKS turut dikunjungi oleh YB Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah iaitu Menteri Perlancongan,Seni, Warisan, Belia dan Sukan bersama-sama VIP yang turut hadir pada hari tersebut. SMk berpeluang menyambut kunjungan beliau bagi pihak Pengerusi Cikgu Shahrin dan menyerahkan cenderahati kepada VIP yang hadir.


Cenderahati dari PKKASKS




SMk dengan ini mengambil kesempatan untuk mengucapkan tahniah kepada semua pemenang dan ahli yang terlibat menjayakan pertandingan kali ini. Bagi yang kurang berjaya, boleh cuba lagi dipertandingan akan datang. Jumlah penyertaan kali ini adalah terbanyak setakat ini bagi penganjuran pertandingan ayam serama sepanjang tahun 2018, dengan jumlah penyertaan adalah sebanyak 77 ekor. Ianya merupakan satu pencapaian besar kepada PKKASKS sebagai sebuah persatuan ayam serama.



SMk hadir ke pertandingan kali ini bersama adik SMk iaitu Aman APM.


Terima kasih kepada pihak persatuan kerana memberikan cenderahati kepada SMk selaku pengadil pada hari tersebut.


Acara BOTB 


Pemenang BOTB kali ini jatuh kepada En. Malek PKKASKS, tahniah SMk ucapkan kepada En. Malek atas kejayaan tersebut.

SMk



No comments: