Sunday 8 May 2016

Reban Zack Zacarea



Petang hari ini Smk melawat reban milik sahabat PSTG iaitu saudara Zack Zacarea. Semasa melihat-lihat reban Zack, Smk dapati lokasi dan kemudahan yang ada agak baik dan boleh dimaksimakan dengan lebih efektif. Kos reban kata zack mencapai 8K. Oleh itu ianya agak besar dan amat baik untuk zack kerana dia pada pendapat Smk adalah seorang back yard breeder Unggas di Kuantan. Ini kerana didalam reban tersebut ada beberapa ayam hutan (breed by zack), ayam serama dan juga burung.

Semakin Smk mengenali zack, Smk juga dapat beberapa info baru mengenai latar belakang beliau yang banyak melibatkan diri dalam bidang pets dan penternakan. Beliau juga adalah seorang pengedar bagi makanan burung dan amat dikenali oleh kebanyakkan peminat burung.

Beliau juga pernah menternak kambing jenis Janopari, lembu pedaging yang jenis besar dan juga kucing. Sehinggakan beliau pernah menjual kucing peliharaannya yang mencapai harga sehingga 2k seekor. Ayah beliau juga masih menternak lembu di Chini buat masa ini mencapai jumlah 100 ekor. Smk merasakan, jika ada masa yang sesuai dan menyebelahi zack, pasti suatu hari nanti zack akan dikenali sebagai back yard breeder yang terkenal di Kuantan suatu masa nanti.

Smk melihat potensi besar pada effort yang dilakukan oleh zack. Semoga beliau mencapai apa yang dihajati. Smk akan cuba membantu apa yang terdaya dan jika diperlukan Smk semestinya akan membantu sedaya upaya Smk.

Smk

No comments: