Saturday 2 March 2019

Induk bawa anak

Pasangan DirtyAryan kali ini membawa seekor anak yang nampak sihat dan cergas. Mengharapkan agar anaknya kali ini adalah jantan. Ibu ini juga adalah ibu kepada Puteri Santubong yang SMk pos artikel tentangnya diblog ini juga. Nampak biasa, tetapi siapa sangka anak-anaknya sangat cantik dan bercuting semulajadi. Misteri serama Mania.


Induk ini pula adalah dari reban Mahizan Mohammad atau Jang Botak Terengganu. Induk bersaiz A ini tidak mempunyai masalah untuk dipasangkan dengan pasangannya yang juga dari mahizan walaupun saiz induk adalah sangat kecil. Induk yang dijaga rapi dan dari baka yang baik tidak akan mempunyai masalah untuk bertelur, mengeram mahupun menjaga anak.

Semua induk SMk diberi ruang untuk menjaga anak-anaknya sehingga induk tersebut benar-benar nak breeding semula, maka tika itu barulah induk diasingkan dan dimasukkan kedalam breeding program.


Induk ini pula adalah pasangan kepada DirtyAryan Jr yang juga menurunkan anak dengan baik sekali. Anaknya kali ini juga turut nampak positif dan sihat.

Semua anak-anak ini akan SMk simpan direban sebagai pelapis pembaka untuk tahun 2020, terutama betina.

SMk

No comments: