Saturday 31 March 2018

Bloodline Fire (Fire Fuoco)


Pada 29hb yang lepas, sahabat dari utara tanah air, iaitu abg Yusof dari Gurun Kedah telah update mengenai ayam direban beliau. Ayam yang ada pada abg Yusof ini adalah ayam baka Fire yang SMk serahkan kepada beliau suatu masa yang dahulu. Menarik mengenai Fire adalah, balung yang amat mengoda dan merupakan salah satu tarikan yang sukar ditolak ketika memandangnya.


Setelah projek breeding baka-baka sohor dari semenanjung Malaysia telah berjaya dan mengeluarkan hasil yang amat positif, maka sekarang tibalah masanya SMk memneruskan tumpuan kepada Bloodline Fire dengan penambahbaikan yang sewajarnya terutama bab mengeluarkan anak-anak riang yang mempunyai balung yang menarik seperti legasi asal Fire sebelum ini. Oleh itu, SMk telah memilih beberapa induk Fire untuk memulakan projek ini dan dijalankan serta merta tanpa membuang sebarang masa.

Untuk maklumat terkini, baka Fire telah berada di Kedah, Selangor, Negeri Sembilan, Pahang, Sabah, Sarawak (Kuching, Bintulu, Miri, Sibu, Lawas), Brunei, Dhubai, USA dan Italy.

SMk

No comments: