Friday 10 August 2018

Raja Kenyir 2018


Kehadiran Title "Raja Kenyir" yang akan diadakan tidak lama lagi telah melonjakkan industri serama di Malaysia dengan lebih positif. Harga semasa ayam berpontensi juga naik mendadak sinonim dengan keghairahan para player diserata Malaysia dan negara jiran yang mulai mencari ayam-ayam berpontensi bagi pertandingan kecantikkan dan kesenian ayam serama yang paling berprestige di Malaysia.

Pertandingan ini turut mendapat liputan dan bicara dari seluruh group FB serama didunia. Ianya merupakan satu agenda perlancongan yang berjaya dalam menarik peminat serta penghobi serama dari segi penganjuran dan juga dari segi positifnya dalam bentuk promosi perlancongan kepada negeri Terengganu. Sudah pasti semasa pertandingan berlangsung, banyak foto dan video yang akan dimuat naik dimedia sosial yang lagi menambahkan kehangatan dan tumpuan peminat terhadap penganjuran Raja Kenyir. Ini akan lebih menarik lebih ramai peminat pada masa akan datang.

Jika momentum peminat lebih positif dengan penganjuran Raja Kenyir, pastinya jika lebih banyak penganjuran seumpamanya pada peringkat nasional yang turut meletakkan Title Raja bagi kejuaraan pertandingan diperingkat negeri masing-masing, pastinya sambutan akan lebih meriah dan menarik. Ini pasti dapat menaikkan taraf permainan yang klasik ini menjadi salah satu sukan tradisional yang semakin mantap dan kekal kehadapan dengan rentak yang tetap dan konsisten selari dengan kemajuan yang dikecapi Malaysia.

Oleh itu, SMk mengajak semua peminat yang berkelapangan samaada sebagai player, breeder mahupun perseorangan agar turut sama hadir bagi memeriahkan acara terbesar dan paling berprestige di Malaysia untuk Ayam Serama. Semoga usaha kita dalam memartabatkan permainan atau hobi ini sebagai salah satu wadah sukan dan promosi kepada perlancongan negara akan berjaya hendaknya. Aamin.

SMk

No comments: