Sunday 5 August 2018

Sri Salak


Sri Salak semakin positif dengan gaya yang turut mula nampak jelas ketika diletakkan diatas meja. Sepanjang minggu ini, Sri Salak sangat galak berkokok namun masih belum berkibas tetapi telah memberi respon yang positif kepada keadaan sekelilingnya.


Sebenarnya Sri Salak telah dibooking oleh seorang peminat serama yang baru, namun beliau meminta tempoh sehingga 8hb Ogos bagi merialisasikan impiannya memiliki anak reban dari SMk ini. Bagi SMk, jika ada rezeki beliau maka boleh saja bertukar tuan, jika tidak ada rezeki pun tidak apa, kerana bagi pihak SMk, SMk juga boleh meneruskan pengasuhan anak ini sehingga dewasa.

Ini kerana, SMk mendapati anak-anak yang SMk lepaskan kepada peminat baru kebanyakkannya gagal mencapai usia dewasa mungkin kerana kekurangan pengalaman pemilik barunya dalam penjagaan dan melatih ayam tersebut. Oleh itu, SMk lebih senang jika SMk memelihara anak-anak ini dan hanya dilepaskan pada peringkat remaja keatas. Ini lebih meningkatkan peluang untuk anak-anak reban SMk dibawa ke bon dan dimaksimakan prestasinya disamping dapat mencapai usia remaja keatas.

SMk

No comments: