Sunday 26 August 2018

Setahun berlalu



Sudah setahun masa berlalu, SMk berpindah ke Semariang Aman Kuching, Sarawak bersama-sama hobi yang telah lama diceburi sejak tinggal diutara tanahair (sejak lewat 90an), dan lebih 10 tahun di Kuantan, Pahang.
Jangan ditanya tentang kos untuk membawa semua serama SMk pindah ke Kuching. Rasanya boleh mencapai harga Axia Auto sebuah rasanya.. Belum lagi mengira bab harga ayam.. belum termasuk nilai fasilitas reban yg sedia ada. Di dalam berhobi, jangan ikut orang.. ikut kehendak diri sendiri, kemampuan dan semangat diri sendiri. Insya Allah kejayaan ada dihadapan, yang penting mestilah berusaha.
Terima kasih juga SMk ucapkan kepada semua otai-oatai, sahabat-sahabat yang membantu SMk dalam usaha membawa baka-baka sohor dari reban tuan-tuan ke reban saya. Saya sentiasa menghargainya, kerana saya jenis orang yang tidak akan melupakan hasil bantuan sahabat. Maka itu, serama yang dibawa dari reban tuan-tuan saya tidak melakukan kacukan dgn ayam saya yang sedia ada dengan sesuka hati(setiap baka akan hanya dibreed mengikut reban asalnya sahaja). Ini kerana ianya adalah sebagai bentuk kenangan hasil buah tangan tuan-tuan yang saya hormati.
Teringat kembali memori. Siapa yang pernah memelihara serama diruang tamu rumah hampir 10 tahun? Gila tak gila.. memang peminat tegar https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f52/1/16/1f923.png🤣. Alhamdulillah isteri dan anak2 memang support hobi SMk.


Syukur alhamdulillah, dah menetap disini.. ada reban sendiri yang lebih baik. Syukur Alhamdulillah.
SMk

No comments: