Saturday 7 January 2017

Projek Setem 2017 (Update 16/1/2017)

Update terkini 

Berita ini baru saja SMk perolehi dari Encik Jun  daripada Hazel Design Sdn Bhd di Gombak. Dimaklumkan pihak beliau telah gagal dalam proposal setem 2017 yang lepas dengan kalah satu undian. Maka hasil keluaran yang lepas kemungkinan besar adalah kerja hasil panel yang berjaya. Cuma bab Gambar ayam Mantera dan seekor remaja tersebut mungkin hanya terpilih secara tak disengaja atau diambil oleh pihak berkenaan untuk tujuan yang sama. 

Namun sebagai peminat ayam serama yang tegar, saya tidak merasa kecewa malahan gembira kerana pihak encik Jun telah juga berusaha memperbetulkan konsep dan persepsi ayam serama kepada pihak yang berkenaan dan telah diperbetulkan. 

Oleh itu saya dengan ini memaklumkan penglibatan saya dalam membantu encik Jun cuma setakat permulaan sahaja kerana pihak encik Jun telah gagal terpilih. Semoga Encik Jun terus berusaha lagi datang dengan projek yang baru dan terus berjaya hendaknya. Sekian, harap maklum dan saya mohon maaf jika tersalah anggap sebelum ini. Terima kasih.


Alhamdulillah, ada update dari pihak pejabat pos melalui akhbar tempatan mengenai update Setem 2017imasa akan d iaitu setem Ayam Serama atau Malaysian Serama.

keratan akhbar




Gambar kenangan-kenangan semasa bersama pihak Encik Jun dan jurufoto beliau Encik Khir.
at

Ini adalah beberapa gambar ayam yang telah SMk serahkan kepada pihak agen yang dilantik oleh Pos Malaysia untuk dipilih sebagai gambar asas kepada lukisan setem. Sebenarnya SMk sendiri masih terasa agak gementar kerana SMk sendiri tidak mengetahui ayam yang manakah yang telah dipilih oleh pihak berkenaan. 

Tetapi SMk bersyukur kerana ayam Man Serama iaitu Mantera telah terpilih dimasukkan kedalam Poster untuk iklan. Kita akan tahu lebih lanjut nanti pada 10hb Januari 2017 iaitu pada hari selasa ini bagi mengetahui hasil sebenarnya.


2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah :) kjyaan y bsarr utk pmnat serama n sbgai lgkh mpromosi ksenian serama malaysia.tahniah a.man ats usaha.kne beli fullset nih

MieG

Serama Man k (SMk) said...

terima kasih Mie G