Tuesday 2 July 2019

DA Bloodline


Dua ekor anak B ini adalah adik beradik iaitu terdiri dari empat ekor kesemuanya. Dua Jantan dan dua betina, pada mulanya anak yang diatas datang perangai terlebih dahulu kemudian diikuti oleh anak B yang dibawah selang dua atau tiga minggu.

Batch ini merupakan kesinambungan line DirtyAryan iaitu anak ini semuanya adalah anak kepada DirtyAryan Jr. Gambar diatas kita namakan sebagai DirtyMaverick manakala yang dibawah kita namakan sebagai DirtyArjuna,

Setakat ini, kedua adik beradik ini amat positif sekali dan bebas dari sebarang masalah seperti ekor senget contohnya. Jika melihat kepada bentuk balung, kedua-dua anak ini memiliki balung yang boleh dikira baik dan tidak perlu pengubahsuaian.

Jika jodohnya dengan SMk, kali ini SMk akan kekalkan mereka direban sebagai pelapis pembaka sedia ada. Supaya darah line ini terus berkembang dengan positif direban SMk. Banyak yang bertanya kepada SMk, ayam ini sebelum dinamakan sebagai line Dirty diperolehi dari mana asal usulnya? Line ini asalnya SMk perolehi dari reban pok syed iaitu dari line Ryan5188 kalau tak silap SMk. Setakat ini line ini tidak SMk biak silang, kerana hasilnya sehingga sekarang masih amat positif. Kenapakah pangkal nama diletak Dirty? Ini kerana masa mendaftar DirtyAryan untuk pertandingan ayam serama di Summer Mall, SMk telah diminta memberi nama untuk pengisian borang bagi ruang nama ayam. Oleh kerana pada ketika itu DirtyAryan masih muda dan dadanya cemar maka SMk bagi nama DirtyAryan semasa pendaftaran tersebut. Alhamdulillah, DirtyAryan dapat gelaran juara Kategori Muda dan juga Best of the Best pada hari tersebut.

SMk

No comments: