Wednesday 19 September 2018

Anak DirtyAryan


Ini adalah anak pertama bagi induk Muda pertama kali menetas iaitu MiszViraChocha Jr A. Induk muda ini dipasangkan dengan DirtyAryan bagi mendapatkan satu pengukuhan dalam mendapatkan ayam serama yang bergaya dan mempunyai aksesori yang cantik.

Berdasarkan pengalaman yang lepas, anak DirtyAryan akan memiliki perangai yang tersendiri yang meletakkan line ini satu langkah ke hadapan. Pada pandangan SMk, jika anak ini jantinanya Jantan, maka anak ini turut mempunyai potensi yang besar untuk berjaya di Meja Pertandingan Ayam Serama dimasa akan datang. Kita akan lihat perkembangannya dalam tempoh sebulan dua dari sekarang. 

Sebelum ini, SMk banyak melepaskan anak DirtyAyran kepada peminat serama disekitar Kuching, namun kemungkinan dilepaskan agak kecil iaitu dibawah dua bulan, tiada seekor pun yang berjaya melepasi usia remaja berbanding dengan seekor serama yang diberi nama Sri Salak (dijaga SMk sendiri) berjaya mencapai usia remaja dan telah dilepaskan kepada peminat serama. 

Oleh itu, bagi mengambilkira kematian anak-anak tersebut, SMk hanya akan melepaskan anak-anak DirtyAryan apabila mencapai usia remaja keatas sahaja. Ini adalah untuk memastikan anak DirtyAryan boleh mencapai usia sekurang-kurangnya remaja keatas dan berpeluang hadir ke meja pengadilan. SMk tidak pasti kenapa anak ini sakit semasa bertukar tuan, cuma yang pasti SMk merasakan ada beza dari segi penjagaan dan perawatan yang mengakibatkan anak-anak ini tereah kepada sakit dan mati. Maka untuk mengelakkan perkara tersebut berulang, SMk hanya akan melepaskan anak DirtyAryan setelah mencapai usia remaja keatas.

SMk

No comments: