Tuesday 11 September 2018

Sembang Malam Ahad


Pada malam ahad yang lepas SMk telah bersembang dengan Aman APM dan Eppy mengenai fokus breeding dan pemilihan baka ayam yang perlu dimaksimakan bagi meneruskan kualiti ayam yang sedia ada ketahap yang lebih baik dan keadaan reban yang lebih mampan dan produktif.

Oleh itu, SMk membuat keputusan untuk meneruskan projek breeding bloodline yang sedia ada dengan ditambah dengan pembaka yang baru dipilih dari kalangan ayam muda yang SMk miliki. DirtyAryan Jr juga turut disenaraikan sebagai bakal pembaka reban jika SMk berterusan menjadi Pengadil kepada Pertandingan di Sarawak.

SMk perlu lebih fokus mengeluarkan ayam-ayam yang berkualiti pertandingan walaupun SMk tidak lagi menjadi player. Ini kerana, sebagai pengadil, SMk mempunyai pandangan dan harapan yang tinggi mengenai ayam-ayam berkualiti di pertandingan. Oleh itu, ayam reban SMk perlulah menjadi tanda aras kepada seekor ayam game yang terbaik di Sarawak, supaya menjadi contoh dan ikutan kepada para player dan peminat ayam serama di Sarawak. 

SMk


No comments: