Saturday 22 September 2018

Line Mahizan Mohamad


Pagi tadi semasa memberi makan dan minum direban seperti rutin selalunya, SMk mendapati anak tunggal ini nampak amat positif sekali. Induk ini tidak pernah menurunkan anak lebih dari dua ekor. Kali ini induk ini hanya menurunkan seekor anak yang nampaknya lebih jelas jantan kerana balungnya telah mula nampak semakin jelas berbanding beberapa minggu yang lalu.

Line ini adalah line Mahizan Mohamad @ Jang Botak yang dibeli sendiri SMk dengan beliau hujung tahun 2017, bersama-sama dengan beberapa ekor lagi ayam serama yang juga dari reban yang sama. Induk ini mempunyai perangai yang agak menarik jika kita mementingkan gaya daripada seekor serama.


SMk telah meletakkan anak ini diatas meja bagi melihat potensinya diatas meja. Seperti yang dijangkan SMk, anak ini juga memiliki perangai yang agak positif dimeja dan jika diasuh dengan baik pastinya boleh menyerlahkan lagi potensi anak ini menjadi seekor ayam game. SMk akan melihat nanti perkembangan anak ini secara serius dan melihat kepada aksesorinya samada ianya mempunyai aksesori yang baik atau tidak. Mengikut rekod line ini, anak-anak induk ini akan mula nampak selam apabila menjadi anak C. Sama-sama kita nantikannya.

SMk

No comments: