Wednesday 10 May 2017

Post Mortem selepas Bon Melaka



Pada Ahad dan Isnin yang lepas ada dua perjumpaan yang telah dilakukan sebagai Pre Post Mortem dan Post Mortem. Pre Post Mortem dijalankan dirumah SMk pada Ahad dengan dihadiri oleh Rizal Fahamee dan Zack Zacarea. Beberapa perkara telah disentuh, terutamanya bab kerjasama dan pergerakkan ke tempat bon.

Post Mortem dijalankan pula esoknya dirumah Joe Serama kampung Padang pada hari Isnin dengan dihadiri oleh tuan rumahnya, SMk, Syam, Azizul dan Rizal Fahamee. Beberapa perkara telah diperhalusi termasuk sedikit catitan bagi markah ekor ayam muda dimana lawi harus dipotong atau disama ratakan dengan bilah ibu dan sebagainya. Pemilihan untuk menyertai bon juga harus dilakukan dengan tepat sebagai satu langkah untuk memaksimakan kepuasan dalam penyertaan, dimana mengambil kira ayam yang disiapkan, jarak perjalanan, hadiah dan sebagainya.

Pada hari tersebut juga SMk telah merawat masaalah ekor ayam Azizul dan anak A ayam Joe yang mempunyai masalah rusuk sebab tarik terlalu awal. Untuk penyertaan kali ini, boleh dikira wakil-wakil kuantan ini telah berjaya dalam menyiapkan ayam bagi kali ini. Namun persediaan awal dan terancang merupakan penyumbang yang terbesar dalam kejayaan di bon.

SMk

No comments: